بررسی مشکلات مربوط به وضعیت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در شهر و روستاهای بخش مرکزی بیرجند در پانزدهمین جلسه شورای شهرستان بیرجند

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان بیرجند، روز گذشته در این جلسه که با حضور مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان خراسان جنوبی برگزار گردید با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت پذیرفته در حوزه ارتباطات توسط مدیر کل حوزه فناوری و اطلاعات استان  آغاز گردید.

مهندس بهی از تحقق اجرای 90 درصدی توسعه ارتباطات در روستاهایی با جمعیت بیش از 20 خانوار تا پایان سال جاری در استان خبر داد و افزود از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یازده سایت جدید احداث و 8 مورد نیز ارتقاء یافته اند.

وی از جمله پروژه های مهم صورت پذیرفته در حوزه ارتباطات را در روستاهای شکرآب، اوجان، اوجاد، فورجان، نویک، بویک، برزج و ... عنوان کرد و اذعان داشت در 161 روستای استان خراسان جنوبی 88 درصد از ساکنین از خدمات تلفن همراه و 76 درصد از آنان از خدمات اینترنت همراه در روستاها بهره می برند که نسبت به قبل رقم قابل توجهی است.

عباس سروری رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند ضمن تشکر از اقدامات صورت پذیرفته شوراها را بازوی توانمند مردم و مسئولین دانستند و خواستار بهره مندی بیشتر از توانایی های آنان در امر تحقق خواسته های مردم شدند. 

در پایان مقرر گردید جلساتی مشترک با فرماندار- بخشدار- مدیران فناوری اطلاعات و همچنین مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه برگزار و در جهت حل مشکلات این حوزه چاره اندیشی لازم صورت پذیرد. 

فرهنگ سازی در جهت بهره وری بیشتر مردم از شبکه ارتباطات ملی و برگزاری جلسه مشترک با استارت آپ ها از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.